Strategies for enhancing interaction, collaboration and learner autonomy through online writing

Strategies for enhancing interaction, collaboration and learner autonomy through online writing

Strategies for enhancing interaction, collaboration and learner autonomy through online writing

Birgit Ferran
01.04.2017
|
11:00
|
Duración: 50 minutos
|
Aula: Salón de Actos
Inglés

This talk will look at the way various online writing tools can be used to enhance interaction, collaboration and learner autonomy. We will begin by looking at the advantages of turning to online writing as a means of making writing tasks more authentic, interactive and motivating for students by providing them with a real audience and a real purpose for writing. We will briefly cover the impact advances such as the development of the read/write web, social constructivism and computer supported collaborative learning have had on the role of students and teachers. We will then look specifically at blogs, wikis and discussion boards and analyze the types of interaction that occur in each of these environments. We will give some practical examples of activities.

Breve currículum del autor/es

Licenciada en Filología Anglo-Germánica por la Universidad de Barcelona. Profesora de inglés de la EOI de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) desde 1993. Consultora externa de la Universitat Oberta de Catalunya 1999-2005. Colaboradora a tiempo completo o parcial en el Àrea d'Ensenyaments d'Idiomes del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya desde 2003, ocupándose del diseño, desarrollo y mantenimiento de la plataforma EOI Campus para el aprendizaje de idiomas, la formación en informática educativa de los profesores impartiendo el Pla d'Impuls de l'Anglès, el diseño e implantación de los cursos semi-presenciales en las EOI de Cataluña y la colaboración en grupos de trabajo de dinamización de los cursos semi-presenciales.
12 diciembre, 2016