How to combine face-to-face and online components to optimize learning outcomes and student engagement in blended courses

How to combine face-to-face and online components to optimize learning outcomes and student engagement in blended courses

How to combine face-to-face and online components to optimize learning outcomes and student engagement in blended courses

Birgit Ferran
31.03.2017
|
9:30
|
Duración: 50 minutos
|
Aula: 4.8
Inglés

This talk will look at the different ways of combining face-to-face and online learning in a blended language course, with the aim of identifying those blends that optimize both components, thereby giving rise to better learning outcomes and more student engagement. We will begin by providing a brief history of the evolution of our blended language courses at the EOIs in Catalonia. We will then look at different definitions of blended learning and types of blends based on their primary focus, the added value they provide and to what extent they bring about significant changes in the way teaching and learning occurs. We will then give some practical examples of activities that successfully combine face-to-face and online elements.

Breve currículum del autor/es

Licenciada en Filología Anglo-Germánica por la Universidad de Barcelona. Profesora de inglés de la Escuela Oficial de Idiomas de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona). Consultora externa de la Universitat Oberta de Catalunya 1999-2005. Colaboradora en el Àrea d'Ensenyaments d'Idiomes del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya desde 2003, ocupándose del diseño, desarrollo y mantenimiento de la plataforma EOICampus para el aprendizaje de idiomas. Formadora del Pla d'Impuls de l'Anglès. Se ha encargado del diseño e implantación de los cursos semi-presenciales en las EOI de Cataluña. Ha participado en grupos de trabajo de dinamización de los cursos semi-presenciales y mejora de la docencia de la expresión e interacción escrita.
12 diciembre, 2016